Пастрмка у исхрани

pastrmka-ribnjak-mala-reka-mitrovic-tara-3Пастрмка садржи витамин б који је најбољи природни антидепресив

Лоше расположење, депресија, стрес, напетост и нервоза најчешће су последице брзог темпа живота, али могу да буду и последица неправилне исхране.

Многе намирнице поседују састојке који поправљају расположење, подстичу лучење хормона среће и задовољства.

Пастрмка не само што је веома укусна и здрава, већ је доказано да је одличан савезник у борби са лошим расположењем. Садржи витамин б, који је најбољи природни антидепресив.

Пастрмка чува срце, препоручује се дијабетичарима и особама са високим крвним притиском. Пастрмка је нискокалорична и садржи мало натријума (40 мг у 100 г) па штити од кардиоваскуларних тегоба.

Риба је одличан извор беланчевина, витамина, минерала и масних киселина, због чега је чест избор спортиста и особа који воде рачуна о исхрани. Обилује калијумом, натријумом, калцијумом, гвожђем, фосфором, магнезијумом, сумпором, манганом, цинком, бромом, флуором, кобалтом и бакром, који организму служе као градивне и заштитне материје, а морска риба је и значајан извор драгоценог јода.

Ова намирница богата је и витаминима А, Б, Д и Е, а много је лакше сварљива од меса других животиња, притом у човековом организму не ствара велику количину мокраћне киселине, што олакшава варење и не трује организам.

Штити срце и крвне судове. Оно што се у последње време истиче као посебно важан састојак рибе јесу омега-3 масне киселине које су задужене за здравље срца и крвних судова, а самим тим и превенцију инфаркта и можданог удара. Рибље уље повећава ниво доброг, а смањује ниво лошег холестерола и триглицерида.

Одржава здравље костију. Новија истраживања показала су да старије особе које чешће конзумирају рибу имају очуванију густину костију и да су изложене мањем ризику од развоја остеопорозе. Верује се да је за овај учинак заслужна комбинација различитих уља из рибе, а превасходно омега-3 масних киселина.

Превенира рак. Доказано је да редован унос рибе смањује ризик од канцера дебелог црева и ректума за чак 12 одсто. Такође, исхрана богата овом врстом меса превенира формирање малигних тумора репродуктивних органа. Међутим, стручњаци истичу да се ово дејство поништава уколико се риба пржи на високим температурама и припрема на роштиљу, јер се у том случају стварају канцерогене материје.

Спречава хиперактивност. Научно је доказано да се поремећај пажње и хиперактивност код деце знатно ређе јављају уколико је мајка током трудноће јела рибу бар два пута недељно. Међутим, треба водити рачуна о томе да се конзумирају ситније врсте које садрже мање живе јер се супротном повећава ризик од поремећаја пажње.

Чува вид. Истраживања показују да редовно конзумирање омега-3 масних киселина из рибе превенира сенилну макуларну дегенерацију, обољење које доводи до поступног губитка вида.

Одржава мождане функције. Омега-3 масне киселине имају значајну улогу у развоју мождане коре, побољшавају памћење и корисне су за све особе које се баве интелектуалним радом, али и за превенцију депресије и Алцхајмерове болести.